Ikke på bloggen / Indhold III

26 10 2008

Jeg tænker en gang i mellem at det her kunne jeg jo også skrive på Bumlebis blog, men så bliver det ikke til noget. Hvorfor? Fordi jeg ikke har tid. Fordi jeg stadig ikke helt har fundet ud af hvad temaet for bloggen er. Fordi tjah… Hvorfor skulle jeg skrive det? Nogle bruger blogs til at skrive om bestemte emner. Nogle bruger blogs til status opdateringer, så familie og venner kan følge med i hvordan det går, hvis man ikke lige får ringet sammen i denne uge. Nogle bruger dem til strøtanker. Ok, og nogle bruger dem til at skrive romaner, men det med strøtanker er nok mest realistisk… Jeg kunne bruge Bumlebis blog som ‘pensieve’ (J. K. Rowling: ‘Goblet of Fire’) – sådan en kunne jeg altså godt tænke mig. Jeg tror dog ikke rigtig jeg har overskudet til at skrive historierne ned. Nogle af de sidste par ugers strøtanker – eller historier, som ikke kom på bloggen var:

  • Historien om Pidgin i stedet for Messenger på 7trin
  • Historien om en fredag; om harddisk-fejl og søde kolleger
  • Historien om manglende fokus på digital bevaring af lyd og video – bliver det for svært når der er en tids-dimension i data, eller er tekst og billede bare de kønneste eksempler?
  • Historien om hvorfor jeg ikke er forfatter, og om pointen i historien om historier
  • Historien om mine drager og min helt, som er en gammel kedelig historie om afmagt
  • Thoughts on Context Aware Objects in a digital preservation aware future
  • Historien om motion og frygt; om hvorfor vi dyrker motion; om motivation generelt; og også lidt om politik
  • Anbefaling af en lille bog om Århus
Actions

Information

Leave a Reply

