Nye bøger

13 01 2009

Det har været jul, og der har været gaver, og nogle af dem var bøger, og der har også været lidt tid til at læse, så:

‘Drengen i Kufferten’ af Kaaberbøl og Friis kan anbefales som let ferie-underholdning. Det er en god krimi, men ikke en som man tænker længe over – altså bortset fra at jeg måske alligevel brugte noget tid på at tænke over hvor lang bogen havde været hvis hovedpersonen var startet med at gå til politiet. En krimi, som næsten læser sig selv, og som jeg nok mest vil anbefale til unge læsere og læsere som ikke læser så meget.

‘En dråbe i Havet’ af Kirsten Hammann synes jeg var fantastisk. En bog som stiller spørgsmål og giver en noget at tænke over, og som nok specielt egner sig til folk som mig, der engang imellem skal have at vide at vi altså ikke kan redde hele verden. Læs den!

‘The Unadulterated Cat’ af Terry Pratchett: Tjah, hvis jeg skulle have en kat skulle det selvfølgelig være en uforfalsket kat med alle de udfordringer der også følger med 🙂

‘Det kærlige køkken’ af Kirsten Skaarup har indtil videre budt på en fantastisk opskrift på linsefrikadeller, en lidt mere kedelig opskrift på stegte ris og en hel del godt læsestof. Med 350 opskrifter tror jeg det er en bog som stadig har meget godt at byde på.

‘Budbringeren’ af Fred Vargas starter godt, og nu tror jeg, jeg vil gå ind og læse videre…

Actions

Information

2 responses

23 02 2009
Lone

Man kan også være smart og hente “Drengen i Kufferten” gratis som lydbog på dr.dk! Det er helt vildt smart, så læser den _virkelig_ sig selv 😉

23 02 2009
Bumlebi

Ja, det havde jeg godt hørt, men jeg er aldrig rigtig blevet god til det med lydbøger – så skal man jo høre efter?!

Leave a Reply

