En yndlings-krimi-forfatter

20 01 2009

Jeg har nu læst ‘Budbringeren’, og jeg tror måske jeg har fundet mig en yndlings-krimi-forfatter: Fred Vargas. Ok, måske skal jeg prøve at læse mere end en af hendes krimier før jeg beslutter mig (jeg tror faktisk kun der er tre, der er blevet oversat til dansk, og mit fransk er rustent, og er det ikke lidt kikset at læse den engelske oversættelse, hm eller måske er det ok, men altså det jeg prøvede på at sige var, at det ikke burde være svært at vælge den næste), men ‘Budbringeren’ var super-god, og jeg er ellers ikke den store krimi-fan. Da jeg blev færdig med ‘Budbringeren’, fandt jeg Neil Gaiman’s ‘American Gods’ i min ikke-læst bunke (købt i sommers i Hamburg), og Terry Pratchett’s ‘Making Money’ (mon ikke det er min dejlige mand, der har købt den til mig), så nu står den lige på fantasy lidt, men næste gang jeg lige får lyst til at læse en krimi, så tror jeg det bliver en af Fred Vargas.

Actions

Information

2 responses

20 01 2009
Mads Villadsen

Jeg kan varmt anbefale American Gods – og alt andet Neil Gaiman har lavet for den sags skyld.

Jeg går ud fra at du har læst Good Omens af Neil Gaiman og Terry Pratchett?

23 01 2009
Bumlebi

Jep, står på reolen – sammen med Anansi Boys og Neverwhere; jeg er også blevet ret glad for Neil Gaiman 🙂

Leave a Reply

