Hej Blog

13 05 2010

Det er vist ved at være længe siden, så jeg syntes lige jeg ville sige hej til min blog. Hej.

Oscar

er blevet 7 måneder, 75 cm, sidder selv og har fået sin første tand. Hans mor synes han er dejlig og tager masser af billeder.
Flyverbaby Plaskebaby Glad for Fodbold
'Kravlet' Baglæns Væk fra Legetøjet Guitar Hero i Rock Band T-shirt Sidder Selv
Hun har også opdateret hans hjemmeside, selvom hun stadig ikke rigtig er tilfreds – og den er vist heller ikke helt up-to-date.

Puslespillet

med for mange elefanter på Noas Ark er blevet færdigt. Det tog lang tid, for det blev rullet sammen i et par uger undervejs.
Noahs Arc Jigsaw 2010-04-05 Noahs Arc Jigsaw 2010-04-22 Noahs Arc Jigsaw 2010-05-10
Der er nu en del med den ark der er mere mærkeligt end antallet af elefanter… Næste projekt er et orkester; også kun 2000 brikker; ikke gået igang endnu.

Bøger

er jeg i gang med masser af på en gang. Noget værre rod!

  • ‘Java Web Services – Up and Running’ af Martin Kalin er jeg godt i gang med. Den er helt godt skrevet og på et fornuftigt niveau, og jeg er med i en læsegruppe, så jeg tror på at jeg snart har læst den.
  • ‘Head First Design Patterns’ af Eric Freeman & Elisabeth Freeman er jeg også et godt stykke inde i. Den er lidt overpædagogisk, hvilket irriterede mig i starten, men det har den fordel, at man kan lægge den fra sig og komme tilbage et par måneder senere og fortsætte hvor man kom til uden at føle man har misset nogen sammenhæng…
  • ‘Vidunderlige Uger – 10 Skridt i dit Barns Mentale Udvikling’ er en interessant bog om hvornår børn begynder at forstå forskellige ting og med gode ideer til lege der kan være gode på forskellige tidspunkter. Det er forresten en biblioteksbog, så det kan godt være jeg skal skynde mig lidt, så jeg bliver færdig inden den skal afleveres.
  • ‘Cirkeltegneren’ af Fred Vargas er jeg ved at høre som lydbog. Den er indlæst af Ole Rabendorf. Først syntes jeg han var lidt gammel og tør at lytte til, men jeg tror jeg har vænnet mig til ham, og jeg kan godt lide Fred Vargas 🙂
  • Jeg er også i gang med ‘Girl with a Pearl Earring’ af Tracy Chevalier, men den lider lidt under at jeg er i gang med lidt for mange bøger.
  • Så er jeg selvfølgelig i gang med ‘Politikens Babybog’ af Benedikte Hertel, men den tæller ikke rigtig.
  • Og så er der Palle Laurings ‘Danmarkshistorie’, men den er jeg gået lidt i stå med…

Gad vide om jeg har glemt nogen?

Haven


har ikke fået så meget opmærksomhed, men vi har masser af tulipaner. Desværre lige så mange mælkebøtter…

Actions

Information

Leave a Reply

