TPDL2011

26 09 2011

søndag

Har nu prøvet at flyve med Cimber Sterling. Hvordan siger man ‘gammelt støjende småt skrammel’ på en positiv måde, så det ikke bare lyder som brok? Der var langt fra lufthavn til hotel, men Berlins ofentlige transport virker ret godt, og der var en sød mand i lufthavnen, der tegnede hele turen for mig. Og så har jeg oplevet at have en email fra Hotels.com om at min reservation er betalt, men hotellet kan ikke finde den… De havde et værelse, og jeg var træt, så det var fint, men jeg må nok hellere gøre en indsats mandag, for at undgå at betale dobbelt.

mandag
Første Keynote speaker var Thomas Hofmann, som snakkede om ‘Unlocking the Value of Digital Content’. Han er god til at fortælle, men jeg synes ikke der var så mange af hans pointer, der kan overføres direkte fra web-materiale til biblioteks-materiale. Hvilket nok er fint, fordi grunden til at jeg ikke synes de forskellige ‘teknikker’ kan overføres, er at vi starter med materiale af højere kvalitet, og vi forventer derfor også at ende med materiale af højere kvalitet… Hov nu lyder jeg snobbet i stedet for bare negativ.

Networked Information: Hvis jeg var lidt friskere, ville jeg nok have syntes af præsentationen af ‘Author Clustering based on Graph Mining’ var mere interessant…

TO BE CONTINUED

Actions

Information

Leave a Reply

