TPDL2011 II

27 09 2011

mandag

Der var Steering Committee Meeting under frokosten. Det var ret interessant. Vi fik introduceret næste års lokation og snakket om TPDL’s fremtid, og så snakkede vi lidt om Proceedings. Er stadig ikke helt sikker på hvad jeg synes om kun at have proceedings elektronisk. Jeg kan købe en papir-udgave, men jeg tænkte jeg ville prøve at se hvordan det går uden. Jeg tror jeg ender med at læse mindre, for det er altså lige lidt mere besværligt, når man skal have tændt computeren, logge ind og downloade (ikke verdens hurtigste forbindelse) for lige at læse et abstract. Jeg fik også snakket med hotel-receptionen og sovet mandag eftermiddag, og så nåede jeg ‘Teasers (part II)’, som egentlig er en meget god idé til lige at få en fornemmelse af hvad de forskellige præsentationer handler om (når nu jeg synes det er besværligt at finde abstracts). Og så nåede jeg reception og poster session, og jeg synes det er en god idé at have dem sammen.

tirsdag

Keynote II about integrating paper and computer by Moira Norrie. She is also a good speaker, and I think this field is also interesting for how DLs are used, but I don’t see a big shift happening tomorrow. Morning session about user interaction and information visualization. I wasn’t very focused… Lunch. Rest. Now I’ll try to follow the session on archives and repositories.

Actions

Information

Leave a Reply

