Sørøver Annika

27 01 2014

Jeg synes altså at hun (han) fortjener en blog post, blandt andet inspireret af de her Guldkorn 2013 på Ellens og Karens blog og så af mine dårlige hukommelse, som jeg lige nu synes bliver dårligere og derfor inspirerer mig til at skrive dagbog – eller i hvert fald skrive lidt mere ned, bare en gang imellem…
Det er et par uger siden. Oscar skulle sove, men han fortalte historier, og han snakkede og snakkede, og jeg hørte vist ikke rigtig efter, men så må man jo bare råbe lidt højere:

Moar, ham der Sørøver Annika, ham kan du da godt huske!

Mor indrømmer at hende kan hun vist ikke lige huske.

Jo mor, ham superhelten

???

Ham med det store skjold!

Nååå, du mener Kaptajn Amerika.

Ja, ham!

Jeg synes bare det var helt vildt sødt, at ‘kaptajn’ var blevet til ‘sørøver’ og ‘Amerika’ var blevet til ‘Annika’. Siden har vi jo vidst hvem Sørøver Annika er, og så har mor og far nok også prøvet at hjælpe med et “Ja, Kaptajn Amerika” når talen faldt på Sørøver Annika. Så da jeg i forgårs kom til at sige Sørøver Annika, protesterede Oscar:

Mor, han hedder altså Kaptajn Amerika!

Actions

Information

Leave a Reply

