Engle

3 07 2015

Jeg har en vis kusine, som jeg holder meget af. Jeg besøgte hende i dag og hun læste englekort for mig. Hun fortalte mig, at det er mit formål med livet at være miljø-forkæmper. Hun foreslog også at jeg starter småt, men ikke præcist med hvad, så nu vil jeg gå i gang med at lede efter det rigtige sted at starte. Jeg ved ikke helt om jeg er enig i at det er mit formål med livet, men jeg er da enig i at der er en lille smule øko-hippie gemt i mig.

Min kusine er glad for at jeg ikke som resten af familien bare kalder hende skør, men i stedet siger, at jeg tror det giver livet værdi også at tænke over sit formål, i stedet for kun at tænke på hvad der skal købes ind og hvor sofaen skal stå.

Jeg har fået en WordPress app på min telefon. Den skal da prøves!

Actions

Information

One response

3 07 2015
kaarefc

En øko-hippie er nok ikke det værste at have i maven. ☺

Men hvis jeg skulle lede efter dit kald, så ville jeg nok snarere sige at du er den der giver andre støtte, selvværd og selvtillid ved altid at tænke på hvordan de har det, altid huske at spørge til dem (og faktisk være interesseret i svaret) og altid have tid til dem.

Miljøet har altid brug for flere, der kæmper aktivt for det, og ikke bare (som jeg selv er slem til) mener at vi skal passe bedre på det, uden at gøre noget i praksis – men du ville spille mere til dine styrker ved at hjælpe mennesker (og dem er der også nok af, som har brug for hjælp) end miljøet.

Jeg har ikke meget kontakt til den spirituelle side (måske ville det være bedre for mig at have lidt?) så mine refleksioner over formål er nok lidt mindre visionære. Men så må du – og din kusine – jo bruge det, som det kan give jer værdi.

Jeg er i hvert fald enig i, at det aldrig skader at tænke over sit formål – skørt eller ej.

Leave a Reply

