Pisse-sur

3 05 2017

Jeg er pisse-sur. Det har jeg ikke lyst til at være. Jeg har et attak – heldigvis “bare” en føle-forstyrrelse. Det eneste jeg kan gøre ved det er ro og hvile. Det er jeg bare helt vildt dårlig til! Jeg synes det ville være meget rarere at få at vide at jeg skal bide tænderne sammen og kæmpe! Jeg vil gerne kunne gøre noget! Og så er vi tilbage ved den med at acceptere at jeg har en sygdom og lære at leve med den, ikke mod den!

Da jeg var på sclerose-hospitalet var jeg til nogle foredrag om mental robusthed og positiv psykologi. Når der er en dør, der lukker sig, er der en anden dør der åbner sig, og alt det der. Nå, men det var ikke den vej jeg skulle, ok?! Jeg er virkelig ikke god til det. Jeg ville ønske jeg var bedre til det.

På sclerose-hospitalet mødte jeg folk i kørestol, som bare var enormt positive og livsglade mennesker. Jeg tror det var det jeg skulle lære af nogle af de her foredrag. Jeg lærte om at skrive tre positive oplevelser fra dagen ned, og alt det der. Jeg synes ikke rigtigt, der er kommet noget ud af det.

Altså, jeg kan jo godt være glad og positiv og optimistisk nogle gange. Hm, måske er det godt nok. Måske må man også gerne være pisse-sur en gang imellem. Jeg tror jeg vil prøve at nøjes. Jeg vil ikke stile efter at være helt igennem glad og positiv og optimistisk hele tiden. Jeg vil bare prøve at være det lidt oftere!

Actions

Information

Leave a Reply

